بازاریابی الکترونیکی | فروش الکترونیکی

مطالب و نکاتی در مورد بازاریابی الکترونیکی و فروش الکترونیکی در وب و شبکه های اجتماعی از محمد طاهریان

بازاریابی الکترونیکی | فروش الکترونیکی

مطالب و نکاتی در مورد بازاریابی الکترونیکی و فروش الکترونیکی در وب و شبکه های اجتماعی از محمد طاهریان

بازاریابی الکترونیکی | فروش الکترونیکی
سایت

 داشتن یک وب‌سایت و پایگاه اینترنتی، دیگر یک انتخاب نیست و کسب‌وکارهای مختلف مجبور به استفاده از آن هستند. اکنون افراد و مشتریان بالقوه‌ای که به دنبال خدمات (و به‌ویژه خدمات خلاقانه) می‌گردند، جست‌وجوی خود را از اینترنت آغاز می‌کنند و اگر شما را در آنجا پیدا نکنند، فرصت بزرگی را از دست می‌دهید. بیشتر افراد اطلاعات زیادی درباره نحوه طراحی یک وب‌سایت ندارند و به همین دلیل از کمک یک متخصص استفاده می‌کنند. اما  شما نمی‌توانید یک پروژه کامل را به طراح سایت واگذار کنید. برای داشتن یک وب‌سایت عالی نیاز است که ابتدا شما، ورودی‌های خود را تعیین کرده و آنها را در اختیار طراح سایت قرار دهید. شما تنها کسی هستید که اطلاعات کافی درباره کسب‌وکار خود دارید و دیگران نمی‌توانند این کمک را به شما بکنند.با این شرایط، چه مواردی باید در وب‌سایت شما قرار بگیرد؟ سه مورد اساسی: خدمتی که ارائه می‌کنید، کسی که هستید و نحوه ارتباط با شما.

خدمتی که ارائه می‌کنید

شیوه‌ای قدیمی که هنوز هم کارآمد است، «بنر تبلیغاتی» است. شما هم نیاز به یک توصیف کوتاه و شعاری بسیار جذاب از محصولات و خدماتی دارید که ارائه می‌دهید؛ جمله یا متنی بسیار کوتاه که به سرعت اطلاعات بسیاری را به مخاطب انتقال می‌دهد. اگر تصور می‌کنید بنر شما در دنیای واقعی، گستره کافی ندارد و افراد کافی آنها را نمی‌شنوند، به دنیای آنلاین بپیوندید. این بنر تبلیغاتی شما باید در وسط و مرکز وب‌سایت شما قرار بگیرد. شما باید به سرعت و به‌صورت واضح به دیگران بگویید که چه کاری می‌کنید و به این وسیله نظر آنها را جلب کنید. به این طریق، آنها را قانع کنید که زمان بیشتری را در وب‌سایت شما سپری کنند و به سرعت روی صفحه‌ای دیگر کلیک نکنند.رسیدن به این هدف بستگی به آن دارد که تا چه اندازه محصولات یا خدمات خود را با دقت و زیبایی معرفی کرده باشید. بعنوان مثال ممکن است هدف شما همیشه آن باشد که مشتریان آتی خود را ترغیب کنید که به‌صورت چهره به چهره با شما ملاقات داشته باشند. به همین دلیل، به اندازه کافی به آنها اطلاعات دهید که به‌کار شما اشتیاق پیدا کنند. به‌طور همزمان از ارائه اطلاعات بیش از حد که تصور کنند همه چیز را درباره شما می‌دانند، بپرهیزید. ممکن است برای کسب‌وکار شما، هر پروژه و سفارش کاری با پروژه بعدی متفاوت باشد و به همین دلیل، از صفت «استاندارد» برای تعریف کردن از کارهایتان استفاده نکنید. استاندارد در برخی حوزه ها بی‌معنا است. در هر صورت اگر شما قصد دارید که چند محصول یا خدمت استاندارد را به مشتریان خود پیشنهاد دهید، واضح بودن ویژگی‌ها و مشخصات محصول شما، باعث می‌شود که مشتریتان اطلاعات بیشتری به دست بیاورد و انجام فروش، محتمل‌تر شود.

کسی که هستید

مطمئن شوید که یک بخش برجسته «درباره ما» در وب‌سایت خود دارید. این بخش را بسیار خلاصه ایجاد کنید، اطلاعات خوبی درباره کسب‌وکارتان و مالک آن ارائه کنید و به‌طور همزمان هر مقدار که می‌توانید از نام و اعتبار خودتان در آن صحبت کنید.در مقیاس گسترده‌تر، قطعا دوست دارید که هر گوشه‌ای از وب‌سایت شما، نشانه‌ای از کسب‌وکارتان باشد. در این صورت، نباید تنها به بخش «درباره ما» اکتفا کنید و سایر بخش‌ها هم باید به‌طور غیرمستقیم شما را معرفی کنند. تمام عکس‌ها و طراحی قالب وب‌سایت و احساسی که از حضور در آن به مخاطب القا می‌شود، معرفی کننده شما و کسب‌وکارتان است.نکته مهم دیگری که همواره باید به آن توجه داشته باشید، به‌‌روزرسانی وب‌سایت شما است. هر گونه تغییری در کسب‌وکار شما باید در پایگاه اینترنتی شما هم تجلی یابد تا اطلاعات دقیقی به مشتریانتان ارائه دهد.

نحوه ارتباط با شما

وب‌سایت، شکل مدرن و پیشرفته «کارت ویزیت» است. مطمئن شوید که اطلاعات ارتباطی با شما به شکل برجسته و چشمگیر در تمام صفحات وب‌سایت شما لحاظ شده باشد. باید مشتریان را ترغیب کنید که با شما به‌صورت حضوری ملاقات کنند و ارائه اطلاعات کافی از نحوه ارتباط با شما، امکان رخ دادن این اتفاق را فراهم می‌کند. حتی اگر تنها چند ساعت تا بارگذاری و راه‌اندازی وب‌سایت شما باقی مانده است، اطمینان یابید که اطلاعات تماس خود را در مکان‌هایی از وب‌سایت خود قرار داده‌اید که حتی کم هوش ترین افراد هم می‌تواند آنها را پیدا کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی