بازاریابی الکترونیکی | فروش الکترونیکی

مطالب و نکاتی در مورد بازاریابی الکترونیکی و فروش الکترونیکی در وب و شبکه های اجتماعی از محمد طاهریان

بازاریابی الکترونیکی | فروش الکترونیکی

مطالب و نکاتی در مورد بازاریابی الکترونیکی و فروش الکترونیکی در وب و شبکه های اجتماعی از محمد طاهریان

بازاریابی الکترونیکی | فروش الکترونیکی

۹ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

۲۹
آذر
۹۳
کلمات کلیدی

با هدف افزایش فروش آنلاین، باید هویت مشتری ایده آل خود را بشناسید. همان طور که در فصل گذشته درباره ی ایجاد پرسنا صحبت کردیم مشتریان به بسته های فروش کلی جذب نمی شوند. بررسی و ایجاد پرسنا یک قدم بزرگ برای تبدیل بازدیدکننده به مشتری واقعی است.

شناخت نحوه ی جستجو توسط افراد:

مهمترین کاری که شما می توانید برای شناسایی مشتریان خود انجام دهید شناخت نحوه ی جستجو توسط مشتری است. شناخت تیپ شخصیتی به شما در درک عباراتی که برای جستجوی محصول شما انجام می شود کمک می کند. این نکته اهمیت فوق العاده ای در فروش آنلاین دارد: کاربران اینترنت از کلمات و عبارات خاصی برای جستجو استفاده می کنند. آن ها مخصوصاً از اسم برند شما یا محصول یا خدمات شما استفاده نمی کنند.

  • محمد طاهریان
۲۶
آذر
۹۳
نشر نوین

اگر برای خود کسب‌و‌کاری دارید و دوست دارید در این راه مطالب نوینی پیدا کنید تا به کمک آن‌ به کسب‌و‌کارتان رونق دهید بهترین راه شاید استفاده از تجربیات کسب‌و‌کارهای موفق باشد. روزانه صدها مطلب مفید در سایت‌های معتبر خارجی منتشر می‌شود که شاید برای کسانی که به زبان انگلیسی آشنایی ندارند مطالعه این نوع مطالب سخت باشد. اما به تازگی سایتی به نام «نشر نوین» با ترجمه بهترین و برترین منابع در حوزه کسب‌و‌کار توانسته مسیر جدیدی در این حوزه شروع کند.

گردانندگان سایت نشر نوین، هدف از راه‌اندازی این سایت را به روز کردن دانش مدیریت از طریق ترجمه کتاب‌‌ها و منابع روز دنیا عنوان کرده‌اند. اما هدف دوم این گروه ترویج مطالعه دیجیتالی در راستای حفظ محیط‌زیست و البته افزایش میانگین سطح مطالعه افراد عنوان شده است. این سایت کتاب و مجله‌های حوزه کسب‌و‌کار را ترجمه و به‌صورت رایگان در اختیار کاربران خود می‌گذارد.

  • محمد طاهریان
۲۴
آذر
۹۳
تبلت

هر روزه تعداد بیشتری از کاربران تکنولوژی‌های جدید به استفاده از تبلت‌هایی رو می‌آورند که هم نسبت به لپ‌تاپ کوچک‌تر است و هم نسبت به موبایل‌های هوشمند کاربردی‌تر.
به گزارش «ایسنا»، با ارتقای سطح تکنولوژی نیازهای کاربران نیز هر روزه افزایش پیدا می‌کند و پاسخگویی به برخی از این نیازهای روز با موبایل‌های جیبی امکان‌پذیر نیست. بنابراین بهترین انتخاب برای کسانی که جای کافی برای حمل لپ‌تاپ را ندارند و خواسته‌هایشان نیز بیشتر از آن چیزی است که در توان موبایل‌های هوشمند است، تبلت‌ها هستند. وب‌سایت indiatimes برای انتخاب بهتر تبلت و آشنایی با کارآیی‌های تبلت‌های هر یک از سیستم‌عامل‌ها توضیحاتی را ارائه داده است.

آی‌پد: آی‌پدها درست مانند تلفن‌های هوشمند اپل از نظر کارکردی و برنامه‌نویسی تفاوت بارزی با سایر تبلت‌ها دارند. یکی از نکاتی که نظرات بسیاری از کاربران این دستگاه‌ها را به خود جلب کرده و موجب رضایت این کاربران می‌شود نحوه همخوان شدن تبلت اپل با تلفن هوشمند اپل است. علاوه بر آن در صورتی که از یک شبکه وای‌فای استفاده کنید می‌توانید به جای آنکه از تلفن آی‌فون تماس برقرار کنید تماس‌هایتان را از طریق آی‌پد برقرار کنید. اگر قیمت برایتان اهمیت دارد، باید به این نکته توجه کنید که بسیاری از تبلت‌های اندرویدی ارزان‌تر هستند ولی از سوی دیگر بابت پول اضافه‌ای که برای خرید آی‌پد می‌پردازید یک تبلت سبک‌تر با بدنه نازک‌تر خواهید داشت. اگر بودجه کمی برای خرید تبلت در نظر گرفته‌اید، iPad mini 2 می‌تواند گزینه مناسبی باشد، زیرا مدل‌های جدید آی‌پد نسبت به این مدل که پارسال عرضه شده است از نظر سخت‌افزاری قابلیت‌های اضافه چندانی ندارد.

  • محمد طاهریان
۲۲
آذر
۹۳
تفاوت پورتال و وب سایت

برخلاف دیدگاه اکثر کابران، پورتال و وب سایت دو مقوله متفاوت از یکدیگر است. اکثر کاربران نام پورتال‌ها را بسیار شنیده‌اند، اما شاید برای برخی از افراد این سوال مطرح شده باشد که واقعا یک پورتال چیست و چه ویژگی‌ها و خصوصیات و چه تفاوتی با یک وب سایت دارد؟

پورتال صفحه وب واسطی است که امکان دسترسی آسان را به هر چیزی که کاربر، برای انجام وظیفه یا خواسته‌اش نیاز دارد بدون توجه به اینکه محل فیزیکی آن کجاست، فراهم می‌کند و به بیان دیگر پورتال (درگاهی) است به دنیایی مجازی که کاربر می‌تواند از طریق امکانات فراهم شده در آن، تمامی نیازهای خود را برآورده کند، نیازهایی مانند جست‌وجو و یا خرید (مثلا یک کتاب)، دسترسی به حساب بانکی، افزایش و کاهش اعتبار یک حساب اعتباری و یا به روزرسانی اطلاعات سخت‌افزاری از محل کار؛ در حالت کلی باید گفت که پورتال همه چیز را از طریق درگاهی واحد برای کاربر خود فراهم می‌سازد.

  • محمد طاهریان
۱۹
آذر
۹۳
آمازون

آمازون به‌عنوان بزرگ‌ترین خرده‌فروش اینترنتی جهان برای همگان شناخته شده است. با مطالعه دقیق‌تر فرآیند کسب‌وکار این شرکت، بیش از پیش به این نکته پی می‌بریم که این شرکت بزرگ، چیزی جز یک خرده‌فروش سنتی و معمولی نیست. درحالی‌که این شرکت محصولات خود را طی فرآیندی استاندارد به فروش می‌رساند، توانسته است استراتژی‌های خرده‌فروشی بسیار موفقی را پیاده کند. اما خرده‌فروشی تنها تصویری نیست که با مراجعه به Amazon.com به چشم می‌خورد.

خطوط کسب‌وکار

این شرکت خطوط کسب‌وکار خود را در حوزه فروش محصولات و خدمات، AWS یا «خدمات وب آمازون»، چاپ و نشر و به اشتراک‌گذاری محتوای دیجیتال، تبلیغات و کوبرندینگ (عملی که به شرکت‌های دیگر اجازه می‌دهد تا برند آنها را روی محصولات خود درج کنند گسترش داده است. به‌زعم تحلیلگران خطوط کسب و کار آمازون شامل موارد ذیل است:

1. خرده‌فروشی آنلاین 2. خدمات اینترنتی کتاب‌خوان دیجیتال 3. اکوسیستم Kindle

  • محمد طاهریان
۱۳
آذر
۹۳
تجربه مشتری

 یان مک الیستر، مدیر و رئیس سابق مدیریت، شرکت فورد موتور: «در اواخر دهه 1980 کیفیت وجه تمایز بود. در دهه 1990 برند وجه تمایز بود. برای دهه 2000، تجربه مشتری متمایزگر خواهد بود.»

هدف مدیریت تجربه مشتری (CEM) ارائه یک پیشنهاد و تجربه برجسته و قابل اتکا به مشتریان است، به‌طوری‌که مشتریان ارتباطی عاطفی، دائمی و البته سودآور را با شرکت آغاز کنند. هر زمان که مشتری با شرکت ارتباط برقرار می‌کند و به‌صورت حضوری مراجعه می‌کند، در ذهن خود قضاوتی را از شرکت شکل می‌دهد که یا منجر به بازگشت وی به شرکت برای خرید بیشتر و توصیه و معرفی شرکت به سایرین خواهد شد یا برعکس باعث احساس عدم رضایت و دلسردی وی می‌شود. باید بدانیم که مشتریان امروزه انتظاری فراتر از دریافت محصول و خدمت باکیفیت را از شرکت دارند. آنها در هر ارتباط، یک تجربه منحصربه‌فرد و خاص را تقاضا می‌کنند. در واقع CEM به بررسی این لحظه‌های حساس می‌پردازد و اطمینان حاصل می‌کند که شرکت، کارمندانش، محصولاتش و به‌طور کلی خط مشی‌ای که دنبال می‌کند، همراستا با استانداردهای روز دنیا باشد تا بر اساس مهم‌ترین نیازهای مشتریان، رضایتمندی مشتری از مجموعه فعالیت‌های شرکت به بیشترین میزان خود برسد و یک تجربه ایده‌آل برای وی شکل بگیرد.

  • محمد طاهریان
۰۷
آذر
۹۳
جذب مشتری

 «کالای شما خیلی گران است، وب‌سایت آمازون همین کالا را خیلی ارزان‌تر می‌دهد»
اگر یک فروشگاه تجاری اینترنتی داشته باشید، به احتمال زیاد با چنین موردی مواجه شده‌اید. حتما بسیار پیش آمده که مشتریان از شما خرید نکنند به این دلیل که کسی دیگر همین کالا را ارزان‌تر می‌فروشد.
اوضاع فروشگاه‌های غیراینترنتی بغرنج‌تر است. مشتریان شخصا به نمایشگاه‌ها می‌روند و محصولات را آنجا می‌بینند، ولی دست‌آخر اینترنتی خرید می‌کنند. فروش کالا به یکباره دشوارتر شده است.
وقتی همان کالایی را می‌فروشید که دیگران می‌فروشند، به‌نظر می‌رسد که خودتان هم به یک کالا بدل شده‌اید. وقتی گزینه‌ای میان گزینه‌های دیگر باشید، شما هم یک کالا هستید. مشتریان با گزینه‌های مختلف روبه‌رو هستند و تنها چیزی که لازم ندارند یک گزینه دیگر است. همیشه یک نفر هست که می‌خواهد کمی از پولش بزند تا محصولاتش را آب کند. اما دلیل اصلی خرید نکردن مشتریان از شما این نیست. بی‌شک، کارهایی مثل حمل‌ونقل رایگان، برنامه‌های وفاداری و درگیر نگه‌داشتن مشتریان می‌تواند خریداران را به سوی شما بکشاند. ولی تدابیری از این دست زمانی ثمر می‌دهد که جای پای شما حسابی سفت و محکم باشد. با این همه، مساله واقعی منحصربه‌فرد بودن است. در مقام یک خرده‌فروش اینترنتی در دو سطح باید منحصربه‌فرد بود: در سطح کسب‌وکار و در سطح محصولات.

  • محمد طاهریان
۰۶
آذر
۹۳
بازاریابی الکترونیکی

در اکثر آموزش های سئو به این موضوع بر میخوریم که گفته اند ، از تگ های h در طراحی سایت خود استفاده کنید . اما هیچ جا به این نکته اشاره نشده است که چگونه از این تگ ها استفاده کنیم و بهترین نحوه استفاده از آنها چیست . برای همین ، قصد دارم به چگونگی استفاده از heading ها یا همان تگ ها(h1,h2,h3,h4,h5,h6) بپردازم. چگونه از تگ های h1,h2 و . . استفاده کنیم ؟

  • محمد طاهریان
۰۱
آذر
۹۳
کلمات کلیدی

 بهینه سازی کلمات کلیدی روشی برای یافتن مطالب وب سایت شما می باشد, هم در زمانی که کاربر در سایت و هم در موتورها جستجو می نماید. بهتر است روش استفاده از کلمات کلیدی را در صفحات وب سایت بدانید تا از مقالات سایت خود نتیجه بهتری بگیرید. بهینه سازی کلمات کلیدی در سایت شما به بهتر پیدا شدن سایت و صفحات آن در موتورهای جستجو کمک می نماید. رعایت این اصول برای سئو وب سایت بسیار مهم می باشد پس آنها را از یاد نبرید.


بهینه سازی کلمات کلیدی: کلمات کلیدی را در کجا قرار دهیم

برای تمرکز صفحه بر کلمات کلیدی خاصی, شما می بایست آن را در بخش های مختلف صفحه قرار دهید. جدا از صفحات اصلی سایت که دارای چندین کلمه کلیدی می باشند سایر صفحات می بایست بر روی یک کلمه و جمله کلیدی تمرکز نماید.

  • محمد طاهریان