بازاریابی الکترونیکی | فروش الکترونیکی

مطالب و نکاتی در مورد بازاریابی الکترونیکی و فروش الکترونیکی در وب و شبکه های اجتماعی از محمد طاهریان

بازاریابی الکترونیکی | فروش الکترونیکی

مطالب و نکاتی در مورد بازاریابی الکترونیکی و فروش الکترونیکی در وب و شبکه های اجتماعی از محمد طاهریان

بازاریابی الکترونیکی | فروش الکترونیکی

رسانه‌های اجتماعی نیاز به محتوای خلاق، جالب و سرگرم‌کننده دارند، برخی این کار را به خوبی انجام می‌دهند و برخی نمی‌توانند. رهبران فکری، شرکت‌های نوآور و تاثیرگذاران در رسانه‌های اجتماعی معمولا محتوای غنی تولید می‌کنند و به اشتراک‌گذاری‌های بیشتری در رسانه‌های اجتماعی دارند.

رسانه‌ی اجتماعی برای ارتقا اجتماعی، تعامل اجتماعی و پیام‌رسانی است. تولید محتوای رسانه اجتماعی آسان نیست و ایجاد استراتژی، برنامه‌ریزی، خلاقیت، سعی و کوشش، تعهد و سازگاری طول می‌کشد و زمان‌بر است. در زیر 7 نابغه محتوایی رسانه‌های اجتماعی در سال 2014 برای شما آورده شده است.

ریچارد برانسون

richard branson

ریچارد برانسون یکی از کارآفرینان برتر انگلیسی است و موسس گروه تجاری ویرجین که بیش از 400 زیرمجموعه دارد. وی برای اولین بار در سن 16 سالگی کسب‌وکار خود را آغاز کرد، او یک نوآوری در کسب‌وکار سفارش پستی ایجاد کرد. طبق گزارشات فوربس هم‌اکنون او یکی از ثروتمندترین مردان انگلیس است.

او هم‌چنین تاثیرگذاری بالایی در رسانه‌های اجتماعی دارد. وبلاگ برانسون در مورد همه‌چیز بروزرسانی می‌شود، از مسائل اجتماعی گرفته تا گزارش سفرهایش و اقداماتی که به عنوان یک رهبر سازمانی ایجاد انگیزه می‌کند. برانسون به طور منظم وبلاگش را بروزرسانی می‌کند. او محتوای سرگرم کننده تولید می‌کند و این مطالب نه تنها روحیه کارآفرینی بلکه شخصیت او را نیز نشان می‌دهند. فیسبوک و توئیتر او بسترهایی هستند که به تازگی به صورت قوی با محتوا درگیر شده‌اند.

او مدیرعاملی است که می‌داند چگونه از رسانه‌های اجتماعی استفاده کند. بسیار زیاد توئیت می‌کند و همواره دنبال‌کنندگانش را تشویق می‌کند تا بروزرسانی‌های مفید او را به اشتراک بگذارند. واقعا او در محتوا و ایجاد ارتباط قوی است.

پیو دی پای

pewdiepie

او پادشاه یوتیوب است. فلیکس چلبرگ که بیشتر با نام مستعار پیو دی پای شناخته شده است، یک پسر دوست‌داشتنی و مفسر بازی‌های ویدئویی یوتیوب است. تولید محتوای ویدئویی خلاقانه و ساخت مونتاژهای ویدئویی پیو دی پای را به امپراتور یوتیوب تبدیل کرده است که به سایر رسانه‌های اجتماعی نیز گسترش پیدا کرده است. او هم‌اکنون بیش از سه میلیون دنبال‌کننده در توئیتر و بیش از 4 میلیون لایک در فیسبوک دارد. در گوگل پلاس نیز او بیش از 750 هزار دنبال‌کننده دارد و بیش از 343 میلیون نفر از او به خاطر رویکرد سرگرم‌کننده‌اش تشکر کرده‌اند.
چه چیزی باعث شده است که پیو دی پای یک تاثیرگذار بزرگ اجتماعی باشد؟ او به طور مداوم محتوای اصلی خود را تولید می‌کند، هم‌چنین او به طور کامل می‌داند که مخاطبش چه می‌خواهد. اگر حتی شما طنزهای او را دوست ندارید باید توانایی او در استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای ساختن برندش را تحسین کنید.

اینتوئیت

intuit

شرکت اینتوئیت یکی از شرکت‌های آمریکایی است که به ارائه‌ی راهکارهای حسابداری و مدیریت مالی می‌پردازد. یکی از راهکارهای جدید آن‌ها Quickbooks است که برای کسب‌وکارهای کوچک که به صورت خوداشتغالی فعالیت می‌کنند عرضه شده است تا کار آن‌ها را ساده کنند. محصولات و خدمات شاخص آن‌ها QuickBooks، Quicken و TurboTax است که مدیریت کسب‌وکارهای کوچک، پردازش حقوق و دستمزد، امور مالی شخصی و تهیه مالیات و بایگانی را آسان‌تر می‌کنند.

چرا شرکت اینتوئیت یک تاثیرگذار اجتماعی است؟ وبلاگ‌های اینتوئیت بسیار گسترده و قوی هستند. Intuit Small Business Blog ، Intuit’s The Fast Track ، Intuit Accountants News Central و غیره. اینتوئیت از اهرم محتوا برای ساخت تعامل با جامعه استفاده می‌کند. هم‌چنین اگر به محتوای آن‌ها در توئیتر نگاهی بیندازید خواهید دید که اینتوئیت چگونه از اعداد و کلمات استفاده می‌کند و یک مطلب تا چه حد می‌تواند غنی باشد. اینتوئیت در توئیتر بیش از 58000 دنبال‌کننده دارد.

پاناسونیک

cut out the darkness

پاناسونیک دارای یک کمپین بزرگ تعامل اجتماعی است که پایان تاریکی نام گرفته است. انگیزه این شرکت برای راه‌اندازی این کمپین در سال گذشته تحسین‌برانگیز بود. برای کسانی که در مناطق دورافتاده سراسر جهان زندگی می‌کنند پاناسونیک یک چراغ LED خورشیدی و باتری‌های قابل شارژ با قابلیت ذخیره‌سازی انرژی خورشیدی برای شارژ دستگاه‌های کوچک تلفن همراه ارائه خواهد کرد. این چراغ‌ها 360 درجه روشنایی دارند و کاربران می‌توانند با آن کل یک اتاق را روشن کنند. آن‌ها یک کمپین راه‌اندازی کردندو از اهرم‌هایی مانند ویدئو، تصاویر، توصیفات و داستان‌های شخصی سرگرم کننده استفاده کردند و تمام آن‌ها را از طریق رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند.
پاناسونیک هم‌چنین با هنرمندان مشهور جهان همکاری کرد و از آن‌ها کمک گرفت تا طرح‌شان بیشتر الهام‌بخش شود. آن‌ها با در نظرگرفتن مفهوم بشردوستانه و ارائه‌ی قوی، محتوای بصری و غیره از همه‌ی مردم خواستند تا محتوای آن‌ها به اشتراک گذاشته شود. بنابراین پاناسونیک توانست یک کمپین رسانه اجتماعی قدرتمند و واقعی ایجاد کند.

انجمن دیابت آمریکا

american diabets

انجمن دیابت آمریکا برای تمام کسانی که تحت تاثیر دیابت هستند مبارزه می‌کند. آن‌ها با یک پیام سازگار و روشن در سراسر بسترهای مختلف رسانه های اجتماعی توئیتر، فیسبوک، پینترست و یوتیوب فعالیت می‌کنند. انجمن دیابت آمریکا کاری را انجام می‌دهد که همه‌ی شرکت‌های پیشرو باید بر روی بستر رسانه‌های اجتماعی خود انجام دهند.

الهام بخش، آموزش، سرگرم‌کننده، ایجاد انگیزه.
دیدن رسانه‌های اجتماعی نه تنها به عنوان یک مکانیسم برای به اشتراک‌گذاری اخبار و استراتژی‌های سالم است، بلکه به عنوان یک وسیله برای تعامل با جامعه و داستان‌سرایی است. انجمن دیابت آمریکا تیزهوشی برای ایجاد محتوای ایده‌آل برای مخاطبان خود را نشان می‌دهد.
نتیجه: ارتباطات جامع برای اطلاع رسانی، بهبود وضعیت، راحتی و حتی ایجاد تغییر هستند.

پیتزا هات

pizza hut

کسی هست که پیتزا دوست نداشته باشد؟ پیتزا هات یک رستوران زنجیره‌ای است که بیش از 34000 شعبه در سراسر جهان دارد. با یک نگاه به صفحه‌ی توئیتر پیتزا هات و تصاویر زیبا و سرگرم‌کننده احساس گرسنگی به شما دست خواهد داد. این صفحه پر از تصاویر سرگرم‌کننده و خنده‌دار و به روز رسانی‌های به موقع است. این کمپین با طبقه‌بندی هوشمندانه هشتگ‌ها کمپینی باشخصیت و شور و شوق راه‌اندازی کرده است. به علاوه با بیش از 1.10M دنبال‌کننده و صفحه‌ی فیسبوکی با 19 میلیون لایک تعاملات اجتماعی بسیار قوی دارد.

استارباکس

starbuks

فرض کنید شما خدمات قهوه برای مشتریان ارائه می‌دهید به نظرتان با چه تعداد تصویر می‌توانید قابلیت‌ها و ویژگی‌های قهوه‌ی خود را بیان کنید؟ احتمالا جواب شما یک تعداد محدودی است. استارباکس شرکت خدمات قهوه زنجیره‌ای آمریکا به طور مداوم با تصاویر منظم و درخشان تنوع نوشیدنی‌های خود را در رسانه‌های اجتماعی بروز می‌کند.
استارباکس هم مانند پیتزا هات، از هشتگ‌ها، محتوای همواره جذاب، حکایات و داستان‌های فصلی برای جذب و ایجاد انگیزه در مشتریان استفاده می‌کند. از فعالیت مهم دیگر آن‌ها ایجاد یک بستر برای جشن جهانی قهوه، استفاده از طنز به صورت صحیح، بهنگام بودن و مرتبط بودن توئیت‌ها، توئیت و به اشتراک گذاری ویدئوهای آن‌ها توسط میلیون‌ها نفر از دنبال‌کنندگان می‌باشد. استارباکس یک برند قوی در به اشتراک‌گذاری تصاویر در رسانه‌های اجتماعی امروزی است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی