بازاریابی الکترونیکی | فروش الکترونیکی

مطالب و نکاتی در مورد بازاریابی الکترونیکی و فروش الکترونیکی در وب و شبکه های اجتماعی از محمد طاهریان

بازاریابی الکترونیکی | فروش الکترونیکی

مطالب و نکاتی در مورد بازاریابی الکترونیکی و فروش الکترونیکی در وب و شبکه های اجتماعی از محمد طاهریان

بازاریابی الکترونیکی | فروش الکترونیکی

طراحی وب Responsive یا واکنش گرا چیست؟

چهارشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۸:۵۸ ق.ظ
طراحی وب واکنش گرا (ریسپانسیو)

 طراحی وب واکنش‌گرا (Responsive web design) یک روش طراحی وب است که هدف آن نمایش مطلوب صفحه در طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها از تلفن‌های همراه تا نمایشگر کامپیوترهای رومیزی است.

یک سایت طراحی شده به روش واکنش‌گرا با لایه‌های انعطاف‌پذیر، طراحی‌های شناور،تصاویر انعطاف‌پذیر و مدیا کوئری‌های CSS3 سازگار است.
مفهوم شبکه‌های انعطاف‌پذیر این است که در آن برای اندازه عناصر صفحه به جای واحدهای مطلق مانند پیکسل یا پوینت از واحدهای نسبی مانند درصد استفاده می‌کنیم.
اندازه تصاویر انعطاف‌پذیر نیز با واحدهای نسبی تعیین می‌گردد تا بیرون از عنصر نمایش‌دهنده خود نشان داده نشود. 
مدیا کوئری‌ها امکان استفاده از CSSهای مختلف برای صفحه براساس ویژگی‌های دستگاه نمایش‌دهنده (معمولاً براساس عرض مرورگر وب) فراهم می‌کنند.

اهمیت طراحی وب سایت واکنش گرا (RESPONSIVE) 

با طراحی سایت واکنش گرا دیگر نیازی نیست که برای هر گجت موجود در بازار یک سایت اختصاصی طراحی کرد.
در طراحی سایت واکنش گرا که Responsive Web Design مشهور است، ساختار لایه‌های سایت به صورت شناور طراحی می‌شود که باعث تنظیم عرض صفحه، سایز متن و ... در ابعاد مختلف می شود که این کار به صورت کاملا خودکار انجام می‌شود.

سایت واکنش گرا برای واکنش سایت نسبت به تغییر دستگاه های مختلف مانند تبلت، موبایل، لپ تاپ، تلویزیون های هوشمند و همچنین تغییر رزولوشن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

یک شرکت پیشرو و موفق بایستی اطلاعات کسب و کار خود را به بهترین نحو ارایه ونسبت به تغییر دستگاه کاربران واکنش مناسب دهد. با توجه به این امکان بی نظیر کاربر تعامل بهتری با سایت برقرار کرده و این تکنیک تاثیر مثبت و جذب بیشتری روی کاربر خواهد داشت.

شرکت رادکام یکی از معدود شرکت هایی است که در این زمینه بسیار موفق و به روز فعالیت داشته و خدمات طراحی وب سایت و پرتال را بصورت کاملا واکنش گرا به مشتریان خود ارایه می دهد.

مزایای طراحی واکنش گرا

صرفه جویی در هزینه

قبل از اینکه ویژگی واکنش گرا بودن (Responsive) به صورت گسترده مورد استفاده قرار گیرد (گرچه هنوز هم این اتفاق نیفتاده)، شرکت ها اگر می خواستند نسخه موبایل برای سایت خود طراحی کنند مجبور بودند یک طراحی مخصوص موبایل نیز برای سایت خود در نظر بگیرند. 

زیبایی قالب واکنش گرا آنجا خود را نشان می دهد که شما سایتتان برای هر ابزاری که در بازار وجود دارد، خود را هماهنگ کرده و نیازی به طراحی دوباره قالب نیست. به عبارتی یک قالب برای تمام ابزارها…

سبقت از رقیبان

از آنجایی که طراحی واکنش گرا هنوز در ابتدای راه است، احتمال اینکه رقیبان شما از این ویژگی بهرمند باشند کم است. داشتن این ویژگی نمایش بهتر و به روز تری از سازمان شما در ذهن مشتریان شما باقی خواهد گذاشت. در نظر داشته باشید که شما سایتی در اختیار دارید که نه تنها در تمام مانیتورها بلکه در همه ابزارهای موجود در بازار به زیبایی و بدون مشکل به نمایش درمی آید. 

افزایش ترافیک بازدید سایت

در دسامبر 2013 بیش از 20 درصد کاربران اینترنت، با موبایل خود به وب گردی می پرداختند. این میزان در سال 2015 رشد بسیار چشمگیرتری داشته تا جایی که استفاده از این نوع طراحی را به یکی از الزامات طراحی سایت تبدیل نموده است.

  • محمد طاهریان

نظرات  (۲)

سلام!
مطلب خوبی بود.
از سایت ما هم دیدن بفرمائید.
www.kafetarh.ir
در صورت تمایل لینک دهید...
التماس دعا...
یاعلی(علیه السلام)
  • سعیده زمانی
  • سلام
    وبلاگ خیلی خوبی دارید. من دانشجوی کسب و کار الکترونیک هستم و مطالب این وبلاگ واقعا برام مفید هستش.
    موفق باشید
    پاسخ:
    خوشحالم که براتون مفید بوده.
    موفق و پیروز باشید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی